Veelgestelde vragen
Over huren in The Ambassador

Hier vind je de meest gestelde vragen en de antwoorden.
Staat jouw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

1. Ik wil een appartement in The Ambassador huren, wat moet ik doen?

Zodra de verhuur is gestart kunt u online inschrijven voor het appartement van uw voorkeur. U kunt het aanbod bekijken via het menu bovenaan de pagina. Kies voor de woningzoeker of voor het totaal overzicht om de details van de woningen te bekijken.

2. Zijn de afbeeldingen op de website van de betreffende woning?

De afbeeldingen zijn Artist Impressions. Bedoeld om u een indruk te geven van hoe een woning er uit kan zien. Het is niet per se een weergave van de door u gekozen woning. De woningen worden kaal opgeleverd met een afgewerkte badkamer, keuken en toilet. De indeling van de woning ziet u op de plattegrond bij de woning. De ligging van de woning kunt u zien op de verdiepingsplattegrond.

3. Kan ik de appartementen bezichtigen?

U bent vast erg nieuwsgierig hoe de appartementen er uit komen te zien. Om u alvast een beeld te geven van het uiteindelijke resultaat, geven wij een impressie. Het gaat hierbij om zogenaamde Artist Impressions, de interpretatie van een digitaal artiest dus. Deze worden gemaakt volgens de richtlijnen van het opleveringsniveau maar zullen ook elementen bevatten zoals wandbehang, meubilair en andere aankleding die u niet in het appartement terugvindt bij de oplevering.

Wegens de huidige maatregelen omtrent Corona is het niet mogelijk een bezichtiging te doen. We houden de ontwikkelingen goed in de gaten en zullen een online alternatief bieden indien de maatregelen aanhouden.

4. Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, u betaalt servicekosten. Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken, worden bepaalde kosten gedeeld. De servicekosten voor uw appartement in The Ambassador bedragen €65,- per maand.

U ontvangt hiervan altijd een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Naast de servicekosten dient u zelf de maandelijkse lasten voor gas, water en licht en gemeentelijke lasten te betalen. De contracten met de nutsbedrijven dient u zelf af te sluiten.

5. Wanneer zijn de appartementen gereed en zou ik kunnen verhuizen?

De verwachte oplevering is in het 4e kwartaal van 2021. Vele professionals op de bouw zijn dagelijks bezig om deze mooie appartementen op tijd op te kunnen leveren. Maar er kunnen onvoorziene omstandigheden zijn die de bouw vertragen. Hierbij kunt u denken aan weersomstandigheden zoals harde wind of vorst, maar ook het aanleveren van afbouwmateriaal.

Wilt u graag weten wanneer de verhuur start? Blijf dan op de hoogte via deze pagina en schrijf u in voor onze nieuwsbrief! Dan mist u nooit meer een update en bent u er meteen bij zodra de verhuur van start gaat.

6. Wat zijn de gevolgen van de maatregelen omtrent COVID-19 voor de opleverdatum?

Op de bouw wordt gewerkt volgens de richtlijnen van het RIVM. Dit kan mogelijk gevolgen hebben voor de opleverdatum van The Ambassador, momenteel lijkt de impact minimaal. Via onze website en nieuwsbrief houden we u op de hoogte over eventuele wijzigingen in de verwachte opleverdatum.

7. Welke huurprijs past bij mijn inkomen?

Om er zeker van te zijn dat u de maandelijkse huur kunt betalen, hebben wij inkomensrichtlijnen opgesteld. Bij de volgende vraag kunt u hierover meer lezen. U vindt hier een rekenvoorbeeld, uitleg over het berekenen van uw bruto maandinkomen en de andere voorwaarden waar u aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor een huurappartement.

8. Wat zijn de inkomensrichtlijnen om te huren?

Om een appartement te huren, gelden de volgende inkomenseisen:
Bij een netto maandhuurprijs tot en met € 600,- geldt: 4,5 maal de netto maandhuur.

Bij het meerdere boven € 600,- geldt: 3 maal de netto maandhuur = Bruto maandinkomen (het inkomen van een eventuele partner wordt voor 100% meegerekend).

Voorbeeld netto maandhuurprijs € 1400,-:
€ 600 x 4,5 = € 2.700,-
€ 800 x 3 = € 2.400,-

Zo komt u op een bruto benodigd (gemeenschappelijk) maandinkomen van minimaal € 5.100,- (€ 2.700, + € 2.400,-).

Vakantiegeld, vaste bonus, vaste 13e maand mogen meegerekend worden bij het bepalen van het bruto jaarinkomen. Flexibele bonussen, winstuitkering en vergoeding voor een lease-auto worden niet meegenomen in de inkomenstoetsing.

Voor gepensioneerden geldt een lager benodigd inkomen door de lagere belastingdruk. Het belastbaar inkomen van gepensioneerde kan verhoogd worden met 30%.

Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. 10% van het vermogen kan worden meegeteld in het jaarinkomen.

9. Mogen ouders of derden garant staan als er niet kan worden voldaan aan de inkomensrichtlijnen?

Wegens de extra risico’s die een garantstelling met zich meebrengt is dit helaas niet mogelijk. Het is van belang dat de huurder(s) zelf voldoen aan de inkomensrichtlijnen. Het inkomen van de eventuele partner telt hierbij voor 100% mee.

10. Kan ik als uitzendkracht een appartement in The Ambassador huren?

Omdat een huurcontract wordt aangegaan voor minimaal 1 jaar, is het belangrijk dat u ook op langere termijn de huur kunt betalen. Daarom kunnen wij alleen rekening houden met inkomen uit een vast dienstverband (minimaal 12 maanden). Het is dus niet mogelijk om met een flexibel arbeidscontract een appartement te huren in The Ambassador.

11. Kan ik huurtoeslag ontvangen?

De appartementen worden verhuurd in de vrije sector. Het is niet mogelijk om huurtoeslag aan te vragen.

12. Moet ik inschrijf- of bemiddelingskosten betalen?

U hoeft geen inschrijfkosten te betalen en er is geen bemiddelingskosten/courtage. Voor (of tijdens) de sleuteloverdracht dient de eerste maand huur en de eventuele borg te zijn/worden overgemaakt via internetbankieren.

13. Waar kan ik het inschrijfformulier vinden? En waar kan ik mijn documenten uploaden?

U kunt via de button bovenaan de pagina uw inschrijving starten. Hiermee maakt u een eigen klantdossier aan. Binnen deze beveiligde digitale verhuuromgeving neemt u vervolgens een aantal stappen om in aanmerking te komen voor een appartement.

14. Hoe worden de appartementen toegewezen?

De eerste stap is het matchen. Dit houdt in dat alle ingeschreven kandidaten worden gematcht met de beschikbare woningen. Hierbij worden alleen kandidaten meegenomen die de inschrijving volledig hebben voltooid, dus alle gegevens hebben ingevuld en alle benodigde documenten geüpload hebben.

Het matchen gebeurt op basis van de ingevulde voorkeurswoningen en de gestelde inkomensrichtlijnen voor de woningen. Zijn er meerdere geschikte kandidaten voor een woning? Dan wordt er een digitale loting uitgevoerd om te bepalen wie de voorlopige toewijzing ontvangt. Er volgt dan nog een finale check en een credit check, waarna de woning definitief toegewezen kan worden.

15. Wanneer hoor ik of ik een appartement toegewezen heb gekregen?

Zodra de inschrijvingsperiode is gesloten, worden alle dossiers beoordeeld. U ontvangt van ons nader bericht per e-mail of de woning voorlopig aan u is toegewezen. Mochten na deze eerste inschrijving nog appartementen beschikbaar zijn, geldt vervolgens de volgorde van binnenkomst. Alleen compleet ingevulde inschrijfformulieren inclusief alle gevraagde bijlagen zullen in behandeling worden genomen.

16. Kan ik een appartement delen met een vriend/collega?

Het is helaas niet toegestaan om de appartementen te huren met woningdelers. Er wordt enkel verhuurd aan alleenstaanden, samenwonenden en gezinnen.

17. Wat is de minimale huurtermijn?

U huurt voor minimaal 1 jaar vanaf de ingangsdatum van de huurovereenkomst. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand. Daarbij geldt een opzegtermijn van 1 maand.

18. Is het toegestaan om huisdieren te houden?

Uw trouwe viervoeter of gezellige kat neemt u natuurlijk graag mee naar uw nieuwe woning. Mits dit geen overlast veroorzaakt voor andere bewoners, is dit toegestaan. Zorg er dus voor dat uw huisdier niet overmatig blaft of miauwt, niet ontsnapt uit de woning en geen schade veroorzaakt aan het appartement.

19. Is het toegestaan om de wanden te schilderen of behangen?

U mag de woning naar eigen smaak decoreren en inrichten. Het is toegestaan om de wanden te schilderen of te behangen. Deuren en kozijnen mogen niet beschilderd worden. Maar let op, bij het verlaten van het appartement dient de woning met witte wanden achtergelaten te worden.

20. Hoe zijn de wanden en plafonds afgewerkt?

De wanden worden behang klaar opgeleverd. De plafonds zijn voorzien van wit spuitwerk.

21. Kan ik zelf een keuken en/of badkamer uitkiezen?

De woningen worden voorzien van een volledig uitgeruste keuken en een comfortabele badkamer. Het is niet mogelijk om zelf een keuken en badkamer te kiezen. Maar doordat wij werken met een neutrale en moderne afwerking, zoals tegels, sanitair en inbouwapparatuur, ontstaat er een ruimte die u in een handomdraai aan uw eigen stijl aanpast.
In The Ambassador kookt u in een complete keuken in de kleur hoogglans wit met een zwart kwartscomposiet aanrechtblad. De keukens zijn uitgerust met een combimagnetron of een oven en een magnetron, koel-vriescombinatie, inductiekookplaat, afzuigkap en vaatwasser.

De comfortabele badkamer is voorzien van een wastafel met spiegel, handdoekenradiator en een toilet. De appartementen worden opgeleverd met een  inloopdouche voorzien van een glazen douchewand. Een aantal appartementen beschikt ook over een ligbad. De vloer is voorzien van antracietkleurige vloertegels en de wanden zijn tot aan het plafond met witte wandtegels betegeld.

22. Hoe wordt het apart toilet opgeleverd?

Het toilet is voorzien van antraciet vloertegels en de wanden hebben tot 1,5 meter witte tegels en zijn daarboven voorzien van wit spuitwerk.

23. Moet ik nog een vloer leggen en waar moet ik rekening mee houden?

De vloeren worden kaal opgeleverd. U dient deze zelf te voorzien van een voor vloerverwarming geschikte vloerbedekking.

24. Hoe worden de woningen verwarmd?

De woningen in The Ambassador worden verwarmd middels luchtwarmtepompen, buiten-unit op het dak en binnen-unit in de inpandige berging. Het project is dus volledig gasloos. In de woningen is lage temperatuur vloerverwarming aanwezig, een handdoekradiator in de badkamer en de woning heeft een WTW installatie. Tevens liggen er zonnepanelen op het dak die stroom leveren voor de centrale voorzieningen

25. Zit er een parkeerplaats bij het appartement?

Ja, bij de woning is een parkeerplaats inbegrepen in de afgesloten en overdekte parkeergarage.

26. Zijn er nog additionele parkeerplaatsen te huur?

Ja, er zijn nog 6 aparte parkeerplaatsen te huur voor €125,- per maand. Interesse kan kenbaar gemaakt worden per mail: nieuwbouw.wonen@mvgm.nl.

27. Is er een aparte berging bij het appartement?

Ja, alle woningen hebben een berging in de woning én een separate berging in de kelder. Ook beschikt het appartementencomplex The Ambassador over een gemeenschappelijke fietsenstalling.

28. Is er een fietsenstalling aanwezig?

In het souterrain vind u ruime fietsenstallingen. Daarnaast kunt u ook uw fiets in uw eigen berging plaatsen.

 

29. Waar bevindt zich de aansluiting voor de wasmachine?

De wasmachine aansluiting bevindt zich in de berging in de woning. Een aantal woningen hebben een aansluiting in de badkamer.